(( طلبه پاسخگو ))
««دوستان خوبم بیاییم همه با هم پرسشگری را تجربه کنیم.»»

وظایف خاص و عام منتظران ظهور

 
نویسنده:آیت الله جوادی آملی
 
 
 
 
مهم ترین وظیفه حوزویان و دانشگاهیان درباره ; انتظار فرج ،آن بخش های فرهنگی و اعتقادی و اخلاقی یاران وجود مبارک ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. یک وظیفه عمومی است که همگان، هر کسی که منتظر ظهور آن حضرت است باید آن وظیفه را تحصیل کند و یک سلسله وظائف خاص است. آن وظائف عمومی را همه شما در محافل دیگر شنیده اید. امّا آن وظائف خاص؛ بخشی مربوط به نیروی نظامی؛ ارتش، سپاه، بسیج و مانند آن است، بخشی هم مربوط به حوزویان و دانشگاهیان. اینک با هم مطالب را از نظر می گذرانیم.

مهم ترین وظیفه حوزویان و دانشگاهیان ...



ادامه مطلب...
تاریخ: 27 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط هادی فلاح

معرفت امام زمان(ع)


چیستی،چرایی و چگونگی

اشاره:

همه ما کم وبیش تاکنون در مورد لزوم معرفت امام زمان(ع)، مطالبی خوانده یا شنیده ایم و به اجمال می دانیم بر اساس روایات قطعی و تردید ناپذیری که پیامبر اکرم(ص) و امامان (ع) نقل شده، نداشتن معرفت نسبت به امام زمان (ع) به منزله مرگ در زمان جاهلیت؛یعنی مردن در حال کفر و شرک است. هم چنین از جایگاه و نقشی که در آموزه های اسلامی برای امامان معصوم (ع) ترسیم شده است، شناخت داریم،ولی شاید

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی فلاح

 

خاطره‌ای منتشر نشده از ‌آیت الله حسن زاده آملی


خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران خاطره‌ای خواندنی از دیدار خود با آیت الله حسن زاده آملی‌ بیان کرد.


سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، خاطره‌ای منتشرنشده و خواندنی را از دیدار خود با آیت الله حسن زاده آملی بیان کرد.

وی در بیان این خاطره گفت: 26 سال قبل زمانی که در سمت معاون سیاسی و اداری استانداری مازندران مشغول خدمت به مردم این دیار بودم به اتفاق مرحوم محمد مجدآرا، استاندار وقت به دیدار علامه حسن زاده آملی به خانه اشان در شهر آمل رفته بودیم.

پس از سلام و ابراز ارادت، مرحوم مجد آرا موضوع دیدار را این گونه طرح کرد؛ حضرت آیت الله مقرر است جلسه ای تشکیل شود، افتخار دهید، علمای استان علاقمندند حضرتعالی حضور داشته باشید، حامل سلام محضر مستطاب عالی بودند، وقت را خودتان تعیین کنید؛«بعد از دهه یا کی؛ افتخار ....» تا این جمله از سوی مرحوم مجدآرا بیان شد علامه دو یا سه بار پشت دست خود را زد و گفت: استغفرالله، شیطان مرا فریب داد من دیگر فریب نمی خورم.

استاندار مازندران ادامه داد: در این لحظه من و مرحوم مجدآرا شوکه شدیم، با تعجب به یکدیگر نگاه می‌کردیم، سؤالات زیادی در ذهنمان نقش بسته بود. قصدمان فریب نبود، نمی‌دانستیم که چه کرده ایم که حضرت علامه این گونه فرمودند؛ در ادامه مرحوم مجدآرا بیان داشت«حضرت آقا کی؟» و اسامی برخی از علما را برده و گفتیم که همگی ابراز ارادت داشتند و سلام رساندند و مستدعی بودند که شما بزرگواری کنی.

طاهایی افزود: در این لحظه حضرت آقا این گونه فرمودند؛ مؤمنین، مسجدی در حومه آمل بنا کردند و از من دعوت کردند مسجد را افتتاح کنم و نمازی بخوانم. وقتی وارد شدم دیدم عمامه به‌سری پیشاپیش جمعیت در حرکت است. تاچشمم به عمامه به سر افتاد احساس کردم، دل شکستم، عرش خدا را به لرزه درآوردم، چرا من اجنبی بایستی می آمدم برای افتتاح این مسجد؛ این مسجد را این مؤمن با مؤمنین و مؤمنات خشت هایش را بالا بردند و بنایش را برافراشتند؛ چرا بایستی من اجنبی.

وی اضافه کرد: آن زمان بود که دریافتیم منظور آقا از استغفار چه بود؛ این درحالی بود که آن روحانی پیشاپیش صف مردم بود، یعنی خود مستقبل است و اگر وسط جمعیت بود نشان از نارضایتی و دلخوری‌اش بود، او خود علمدار استقبال است، ولی علمای پاک بازی چون علامه حسن زاده به این نکات ظریف این گونه می نگرند، عزیزان! خیلی باید مواظب باشیم دلی را نشکنیم.

این خاطره‌ای که گفتم در کتاب های مازندران نیامده و در هیچ جایی نگاشته نشده است این مطلبی است درکتاب دل من که بیان کردم.




ارسال توسط هادی فلاح

کسی که به خود و جامعه رحم نمی‏کند، بی‏ عقل محسوب می‏شود

منبع: درس اخلاق آیت الله جوادی آملی

«آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی» از علماء برجسته حوزه و استاد عرفان و اخلاق، در جلسه این هفته درس اخلاق خود (مورخه پنجشنبه 19 فروردین 1389) که بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد ایشان واقع در قـم، خیابان چهارمردان، کوچه آیت الله مدنی برگزار شد، درباره اهمیت «عقل»، «فقه اکبر و فقه اصغر» و نیز «موعظه‏ی تخت جمشید برای انسان‏ها» سخن گفتند. بخشی از سخنان ایشان به شرح زیر است:
اهمیت عقل...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی فلاح

منظور از کار مضاعف و همت مضاعف کمی نیست، کیفی است

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ و فرماندهی‌ کل‌ قوا امسال‌ را سال‌ همت‌ مضاعف‌ و کار مضاعف‌ قرار دادند.در متن‌ فرمایشات‌ ایشان‌ آمده‌ که‌ کار جدید، کار بهتر؛ یعنی هم کار بیشتر و هم‌ بهره‌وری‌ بیشتر. البته این‌ مضاعف‌ بودن به‌ معنای‌ دقیقاً دو برابر نیست‌ که‌ کسی‌ بگوید من‌ که‌ دوازده‌ ساعت‌ کار می‌کردم‌ حالا باید بیست‌ و چهار ساعت‌ کار کنم؛ نه‌، منظور کمی‌ نیست‌، منظور کیفی‌ است.
ممکن‌ است‌...



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی فلاح

شهادت امام باقر(ع)بر محضر مبارک بقیه الله (عج)وتمام شیعیان تسلیت باد.

حضرت امام محمد باقر ( ع )

نام مبارک امام پنجم محمد بود . لقب آن حضرت باقر يا باقرالعلوم است ،بدين جهت که : دريای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت . القاب ديگری مانند شاکر و صابر و هادی نيز برای آن حضرت ذکر کرده اند که هريک باز گوينده صفتی از صفات آن امام بزرگوار بوده است ...




تاریخ: 27 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط هادی فلاح

شهادت امام محمد تقی(ع)بر محضر مبارک بقیه الله (عج)وتمام شیعیان تسلیت باد.

در غم شهادت امامی به سوگ نشسته ایم که در بیست و پنج سالگی به سوی اجدادش رخت بربست. مردی که بیست و پنج سال، خورشید را به خجلت واداشت، بیست و پنج بهار را رویاند و شکوفاند و خود فروزان تر از خورشید، تابید و درخشید. و اینک، کودکان پژمرده و داغدار و گریان، بهانه گیران سایه دست هایی اند که بر سرشان باران مهر ببارد و بر دامانشان گل عاطفه نثار کند. هم اکنون، پاره زخم های دلمان، سرباز کرده است و قناتی از غم، در قنوت نگاه مان جاری است. اینک، نِشتر درد به جام ها نشسته و غوغای رنج در انبوده دیدگان مظلوم، جا خوش کرده است....




تاریخ: 27 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط هادی فلاح
پرسش:

 چرا ما «شيعيان» با «اهل تسنن» اختلاف پيدا كرده‏ايم و سرچشمه اختلاف كجا و از چه زماني شروع شده است؟

پاسخ درادامه...




تاریخ: 27 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط هادی فلاح
اولين نرم افزار رايگان و جامع ضد وهابيت
«ياوران دجال»

همانطور كه مي دانيد فرقه ضاله وهابيت ، اين غده سرطاني زاييده دست استكبار جهاني درون دنياي اسلام، كه كمتر از 300 سال از روز شوم پيدايشش مي گذرد، همواره با هدف قرار دادن اعتقادات راسخ و بي بديل جهان تشيع، سعي در انزواي اين مكتب سراسر نور و رحمت نموده و بنيانگزار فتنه و تفرقه ميان فرق مختلف اسلامي به خصوص شيعه و سنت بوده است.فرقه اي كه به اذعان علماي اهل سنت نيز كافر شناخته شده و بايد هر چه زودتر ريشه كن گردد.

نرم افزار ياوران دجال در مدت كمتر از سه ماه تحقيق و فعاليت مستمر طراحي شده و سعي گرديده در قالبي مفيد و مختصر پوشش جامعي از شناخت وهابيت ،اهداف اين فرقه ضاله ، اقدامات جنايتكارانه و راههاي مبارزه با آن را به صورت متن ، صوت ، فيلم ، تصوير ، كتاب ، نرم افزار و ... ارائه نمايد.

اين نرم افزار حاوي موارد ذيل مي باشد :

بقیه مطالب و دانلود در ادامه...

h.fana4@yahoo.com



تاریخ: 27 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط هادی فلاح

سؤال:

فلسفه غيبت حضرت مهدي (عج ) را توضيح دهيد .

پاسخ در ادامه...



ادامه مطلب...
تاریخ: 27 آبان 1389برچسب:امام زمان,غیبت,مهدویت,منجی,ظهور,
ارسال توسط هادی فلاح
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 842
تعداد آنلاین : 1