پروفایل کاربری
(( طلبه پاسخگو ))
««دوستان خوبم بیاییم همه با هم پرسشگری را تجربه کنیم.»»
((  طلبه پاسخگو  ))

نام: هادی-فلاح
.........................................................
جنسیت: مرد
.........................................................
محل سکونت: قم
.........................................................
سن: 9 / 8 / 1362
.........................................................
میزان تحصیلات: کار شناسی کلام و فقه و اصول و ارشد تفسیر وعلوم قرآنی
.........................................................
شماره تماس:
.........................................................
ایمیل و ای دی یاهو: h.fana4@yahoo.com
.........................................................
درباره من: بنده طلبه ای کوچک دوستار جوانان هستم که دوست دارم با توجه به رسالت طلبگی ام به سوالات وشبهات دینی در فضای مجازی جواب دهم ورابطه صمیمی با آنها برقرار کنم.

نظرات شما عزیزان:

حمیده
ساعت14:44---4 دی 1389
بسه تعالی

اولآٔ:سوال بسیار کلی است و باید مشخص گردد کدامیک از مسا‌یل نماز مانند نماز اهل سنت است.زیرا فروعاتی که مرتبط با احکام نماز است بسیار زیاد می باشد.تا انجا که گفته شده است نماز بیش از ۲۰۰۰ فرع فقهی دارد.

‍ثانیأ:شیعه معتقد است تمامی فروعات نماز که از طریق اهل البیت به ما رسیده است مخصوصا روایات امام صادق (ع) همان دستورات ‍‍پیامبر (ص) می باشد و هیچ گونه دخل و تصرف و تغییری داده نشده است.زیرا ما منشأ احکام را یکی می دانیم و آن هم خداوند متعال است.زیرا ‍پیامبر(ص) از طریق وحی احکام را به دیگران می رساندند و بعد از پیامبر(ص) ا‍ﺉمه شیعه باز از طریق الهام همان احکام را از خدای متعال دریافت نموده و به شیعیان می رساندند.ولی قضیه در اهل سنت متفاوت است زیرا اهل سنت قول و سخن صحابه و تابعین را حجت می دانند.‍پس بنابراین مصدر تشریع احکام در اهل سنت با شیعه متفاوت می باشد.برای نمونه می توان گفت مذاهب اربعه اهل سنت (شافعی-مالکی-حنبلی-حنفی)سالها بعد از وفات پیامبر (ص) به وجود امدند و اینها در استنباط احکام از (قیاس-استحسان-....)استفاده می کردند زیرا در فروعات فقهی احکام زیادی وجود داشت که حکمی از طرف پیامبر (ص) نرسیده بود لذا برای جواب دادن به مردم اولأ به سخنان صحابه و تابعین اکتفا می نمودند و ثانیأ متوسل به همان (قیاس-استحسان-....)می شوند مانند اینکه ابوحنیفه در مسجد می نشست و به شاگران هم می گفت که بنشینند و فروعات فقهی درست کنند و بعد خود انها را جواب می داد.ابا بصیر و زراره که ابتداأ از شاگردان ابوحنیفه بودند و از اهل سنت وقتی با حوزه درسی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) آشنا شدند متمایل به شیعه شدند و در نهایت جزو اصحاب این دو امام قرار گرفتند و بسیاری از فروعات فقهی را که از ابوحنیفه یاد گرفته بودند در درس امام مطرح می کردند و حضرت هم جواب صحیح را به انان می گفتند.پس بنابراین تمام مسایل فقهی و از جمله نماز از طریق شیعه دقیقا‌ٔ همان مطالبی است که پیامبر (ص) بیان نمودند و یا اگر فرصت بیان نداشتند اﺉمه همان نظر پیامبر (ص) را بیان می داشتند و بین حکم امام و پیامبر هیچ گونه تضاد و اختلافی وجود نداشته است.ولی در اهل سنت یکی به دلیل منع تدوین حدیث که حدود ۱۰۰ سال نگذاشتند احادیث پیامبر (ص) نوشته شود بسیاری از احادیث پیامبر (ص) یا از بین رفت ویا دچار تغییر گردید و پس از ۱۰۰ سال که احادیث نوشته شد طبیعی است که احادیث دچار نقص و زیادی گردد.ولی در شیعه این طور نبوده است و احادیث پیامبر (ص) از همان ابتدا نوشته می شد و بین اصحاب نقل و حفظ می شد.و ان میراث کهن به دست ما رسیده است.حال با توجه به این مطالب باید گفت شیعه مطابق روش پیامبر (ص) عمل نموده است یا اهل سنت؟

ایا نحوه نماز خواندن شیعه به پیامبر (ص) نزدیکتر است یا اهل سنت؟

موفق باشید

یا علی
پاسخ: با سلام ممنون. توضیحات بسیار ارزشمندی فرمودید.که کامل مننده بحث ها بود.


گمنام
ساعت15:25---2 دی 1389
بسم رب الشهداءوالصدیقین.

سلام علیکم.استاد از اینکه جواب این حقیررو دادید ممنون.شرمنده !کاری پیش اومده بود نتونستم برای تشکر زودتر خدمت برسم،راستی اگه ما به شما میگیم استاد،واقعا استاد مایید اولا ،وبعد مولامون فرمودن هر که به من کلمه ی بیامزد مرا بنده ی خود ساخته ،اگه شیعه ی خوبی نیستم اما حداقل اجازه بدید به این حدیث عمل کنم!راستی استاد این حقیر سوال شمارو متوجه نشدم،یعنی خودم رو شایسته ی جواب دادن نمیدونم در مقابل شما.

اگر اجازه بفرمایید برم دنبالش ؟سعی میکنم با تحقیق خدمتتون برسم.که نگید چه شاگرد تنبلی.راستی حتمنا امانت داری رو میکنم وسلامتون رو به بچه ها میرسونم .واگر اجازه بفرمایید لینکتون کنم وبه بچه ها معرفی؟

ممنون از لطفتون و اجرکم عندالله .

خانم حضرت زهراءسلام الله علیها شفیعتون.

نصر من الله وفتح قریب.

یا مهدی!
پاسخ: سلام ممنونم.شما بزرگوارید گمنام عزیز.استاد کجا و ما کجا.بله تحقیق کنید که عالی خواهد شد. با لینک هم موافقم افتخارم این است که شما بچه حزب اللهی ها لینکم کنید.


گمنام
ساعت15:59---30 آذر 1389
بسم رب الشهداءوالصدیقین.

سلام علیکم.در ابتداءازکار بسیار خوبتون تشکر میکنم.انشاءالله خداوند متعال خود پاداش عمل خیرخواهانه تون رو بده که فقط او بهترین پاداش دهنده است.وبعد آرزوی موفقیتتون رو دارم.سوالی ازحضورتون دارم ،این حقیر ودوستانم قراره که انشاءالله مطالعات وتحقیقاتی رو در مورد مسائل روز باهم انجام بدیم وبعد مطالب رو به صورت مقاله در اختیار دیگران قرار بدیم و جلسه ی ما برای تبادل مطالب در پایگاه ست..حالا سوال این حقیر از شما استاد محترم اینه که تا زمانی که ما در پایگاه هستیم استفاده از اموال پایگاه از جمله :بخاری وروشنایی لامپ وحتی دفتر بسیج استفاده از بیت الماله واشکال داره؟

ممنون از راهنمای وپاسختون.اجرکم عند الله.

راستی وبلاگتون خیلی زیبا ومفیده ،فقط کادر وبلاگ کاملا در اختیامون نمیاد! در پناه خداوند متعال موفق باشید.و انشاءالله شاهد گسترش وبلاگتون باشیم.

نصر من الله وفتح قریب.

یا مهدی!
پاسخ: با سلام.ممنون از لطفتون.استاد به قیافه ما نمی خوره نگید استاد راحتترم. نه خیراشکال نداره چون کارتون علمی فرهنگی است و هدف از پایگاه و تشکیل آن هم همین مسائل است. بلکه بهترین کارها در پایگاها همین ها هستند که ثواب زیادی هم دارد. حتی این کار در مسجد هم انجام شود اشکال ندارد و خیلی هم خوب است. یادش بخیر من و دوستانم قبل از طلبگی از این فعالیت ها زیاد داشتیم.وبه برکت همین کارها توفیق آمدن به حوزه را پیدا کردم. سلام ما رو به رفقات برسون. موفق باشید و التماس دعا.


حمیده
ساعت19:14---29 آذر 1389
سلام ممنون از حضورتون

خیلی جالبه چون پدر منم روحانیه

خدا خیرتون بده

اجرتون با اقا

راستی ما اهل مشهدیم

اگه خدا قبول کنه نایب الزیارتون هستیم

یا علی
پاسخ: ممنونم .خدا پدرتون رو حفظ کنه انشاء الله. ما هم حرم خواهرش نائب الزیاره هستیم و جبران میکنیم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: -
ارسال توسط هادی-فلاح

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 159
بازدید کل : 65710
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 842
تعداد آنلاین : 1